Besvärligt väder.

Länge sedan jag bidraget med text på denna sida men det har sina orsaker. Här i Östra Jämtland har det snöat som bara den. Till Jul hade vi 50 cm. men så fick vi plusgrader och så kom stormen på Annandagens första timmar. Strömmen och telefonlinjen försvann. Det innebar rensning av träd som blåst över telefonlinan samt reparationer av brotten. Nu vet jag hur det ser ut uppe i Telias stolpar efter landsvägen. Det har jag varit tvungen att göra 2 ggr efter jul. Dessutom har det snöat mer, + 40 cm. Jag har mätt nu. De 50 cm vi hade sjönk ihop till 30 men nu har vi 70 cm. Från Telia har inget hörts trots felanmälan på Annandagen. Det pratas om infrastruktur samtidigt som de gör sig av med servicepersonalen. Dålig stil, mycket dålig, och politikerna säger just inget. Här i glesbygden har vi lägsta prioritet, så låg så den inte ens märks.

Snöskottning för hand och dessa reparationer tömde mig på krafter att tänka klart och formulera något. Men som en skänk från ovan fick jag ett mail från en klok bekant som skrivit några rader om gynnsam bevarandestatus. Det passar bra med den pessimistiska vädersituationen som rått sista veckan. Håll till godo. Jag lägger in det här ovan.

