Puh, men jag gör ett försök.

Jag tycker det är bra att vargjakten ställs in, det föreslagna antalet har ändå fått en högst marginell effekt med att underlätta för en snabbare förändring av inavelsgraden, om den genomförts. Synd att jägare ställde upp på denna cirkus, Naturvårdsverket skulle ha stått som ansvarig genomförare.

Det är också bra att den överklagats och att förvaltningsrätten nu givit anmälarna rätt. Det visar med stor tydlighet vilka de är som tar sig rätten att obstruera och bråka. Det syns faktiskt lika tydligt att juristerna på aktuell rättsinstans delar åsikten med anmälarna.

Upplysande men förfärligt.

Men så långt har det gått i detta land att extremister med ett blint dyrkande av ett skadedjur får styra utvecklingen. För oss som följt debatten vet mycket väl att dessa, som benämns miljörättsföreningar, fullständigt struntar för konsekvenserna av sina önskemål. Hur kan sådana ekofascister få styra händelseutvecklingen? Ja, det är ju faktiskt ännu värre, ansvarig myndighet, Naturvårdsverket, stöttar dessa organisationer.

Ekofascister är rätt namn på dessa empatilösa.

Lena Ek är ansvarig minister, henne går NVV: s rovdjurschefer oblygt emot, så gjorde även NVV: s GD Maria Ågren. Är Lena Ek godtrogen och naiv, vem accepterar en sådan ordning?

Nej nu orkar jag inget mer, jag har fortfarande feber efter ett omtag av en sällsynt elak influensa, med oförtjänt svår hosta. Jag få väl vara nöjd som fått smaka på naturens härlighet, denna jäkla flunsa har ju säkert en funktion som stärker mig, nej jag tror inte på det. Men jag kan berätta att idag kände jag mig faktiskt lite sugen. Några löskokta ägg med sardiner på polarbröd var faktiskt riktig gott. Strax därefter släppte jag också min första fis på nästan en vecka, det ser jag som en vändning och att det finns hopp.

F.ö händer det så mycket vansinnigheter i en sådan takt att man inte hinner med. Ska namn sättas på detta måste det bli, den svenska demokratin och den svenska modellen ställs nu inför sin prövning, är allt som det ser ut att vara, rena idiotin har fått fäste i maktens centrum, och ingen törs reagera. System Nordkorea.

Jag kan också berätta att jag medverkat i nätverket som arbetat med att lämna in medborgarförslag till våra kommuner. Dess politiker är ju ändå den första nivån i vår representativa demokrati. Hur kommunpolitikerna hanterar detta återstår att se. Hur som, här finns hela mitt medborgarföslag att studera. Jag vill gärna tro att bilagorna är nyttig läsning för de flesta, inte minst makthavarna. Om de vill bilda sig en egén uppfattning vill säga. Det normala är väl annars att de litar blint på sina statssekreterare-tjänstemän. Hur upptäcker de om de blir dragana vid näsan av någon ekofascist?

Kommentera

