Trist, trist, trist och, jag orkar inte läsa!

Mitt senaste inlägg på min blogg har inte väckt några skaror. Men det kan jag kanske förstå, den moderna människan vill inte veta sanningen och fakta, utan bli förförd av tunna slagord. Det är alltför få som kan ta sig tid att läsa. Låt mig därför vara tydlig och klar över vad jag själv tycker. Dessa tillhör förlorarna, punkt.

Beslutsfattarna bryr sig föga om obildade, ointresserade och okunniga. Att skrika om noll varg leder ingen vart, ingen riksdagsplats och ingen makt.

Till förra inlägget på bloggen, och under poliser, glömde jag att nämna Kapten Klänning. Här kan alla som inte vet läsa om detta praktexempel.

Annars känns det angeläget att rekommendera samtliga att läsa följande om utvecklingen i EU.  Tänk till själv, gäller detta inom vårt eget land Sverige? Nej, just det, inte ens inom vårt land går de som vill sprida faktauppgifter fria från obehagliga konsekvenser..

Inga bilder, inga videor, inget skoj över huvud taget. Det är helt upp till dig och ditt förstånd att bedöma detta. Lycka till!

6 thoughts on “Trist, trist, trist och, jag orkar inte läsa!

  1. Lasse Hedblom skriver:

    Hej!

    Du skriver ”Mitt senaste inlägg på min blogg har inte väckt några skaror. Men det kan jag kanske förstå, den moderna människan vill inte veta sanningen och fakta, utan bli förförd av tunna slagord.” Detta måste väl ändå vara att dra förhastade slutsatser.

    Den moderna människan är nog till stora delar ”upptagen” med sådant som går åt för att vara modern, dvs åka till och från jobb, hämta/lämna barn på dagis, fotboll, ridning, hockey, etc. Handla mat, laga maten, läsa läxor, lägga barn, väcka barn, etc. Umgås med resten av familjen och vara social för övrigt. Att då engagera sig i polikiten kräver både tid, ork och en viss förmåga att kunna skriva och/eller att tala på sådant sätt att andra kan bli engagerade. Därifrån till att påstå ”inte har väckt några skaror” är inte det väldigt långt?

    Mvh / LH

    • Kenneth Erikson skriver:

      Du har alldeles rätt Lasse.

      Jag var frutrerad när jag skrev senast och ordet ”skaror” var helt fel. Inte det jag menade heller faktiskt.

      Förlåt mitt onödiga inlägg, jag ska tänka på detta i fortsättningen.

      Mvh
      KE

  2. Anna Eriksson skriver:

    • Kenneth Erikson skriver:

      Hej, och tack Anna för ett annorlunda stöd.

      Nejdå, jag kommer inte att flippa ur, jag är inte en sådan.

      Men å andra sidan som någon sade: det är aldrig för sent att ge upp! 🙂

      Mvh
      KE

  3. Lasse Hedblom skriver:

    Nej Kenneth, du behöver inte be om ursäkt. Det du skriver är sådant som en stor
    del av mänskligheten ställer sig bakom men av en mängd olika anledningar inte
    ”orkar” ta tag i på samma sätt som du gör. Det du skriver är en uppmuntran att vi
    inte är ensamma med våra tankar. Så fortsätt att skriva.

    • Kenneth Erikson skriver:

      Ett stort tack för dina värmande och uppskattande ord Lasse Hedblom. Bättre stöd kan jag inte få. Jag vill ju själv tro att det är precis som du beskrivit.

      Därför tar jag nu chansen att för andra berätta hur otroligt glädjande och viktigt det är att förmedla synpunkter till journalister och andra som skriver i ämnen man själv är intresserade av. Det behöver inte alls vara beröm, men då får skribenten åtminstone ett kvitto på att det berör någon, att det inte är meningslöst.
      Brukar du själv höra av dig? Om inte, börja då, skriv eller ring till personerna bakom tidningsartiklar som du reagerar på samt till SR: s och SVT: s journalister när de klantat sig eller producerat något bra.

      Mvh
      KE

Kommentera

