Mark, sjöbottnar och luft förgiftade i Stockholm, befolkningen uppmanas flytta.

För mycket länge sedan hade jag under en festivalhelg i Norrland nära kontakt med en trevlig och läcker tjej. Vi pratade hela tiden så vi kom varandra inpå skinnet. Bl.a. berättade hon att hon var kommunist (de hette så då eller vänsterpartiet kommunisterna) och hon utbildade sig för att bli barnskötare. Hennes anledning till yrkesvalet var också att ”man måste börja med barnen om vi ska kunna ändra samhället”.

 

Jasså är det så de gör, minns jag att jag tänkte. På den tiden var jag inte särskilt intresserad av politik. Och tur var väl det, för om så varit har knappt något konkret blivit uträttat i mitt liv. Jag glömmer aldrig hennes ord och så pass politik begrep jag att hennes synsätt inte hedrade henne. Jag kom åter att tänka på henne när jag läste Erik Helmerssons, I Fi-land ska vi alla utbildas, i gårdagens DN på ledarsidan.

 

Där skriver EH om Gudrun Schymans ovilja att tala sakpolitik, som vilken vänstermänniska som helst som orerar om orättvisor och diskriminering. Han rekommenderar läsning av Fi: s partiprogram, för nöjes skull.

 

Jag citerar ur artikeln:

”Om någon verkligen har egoistiska skäl att rösta på Fi är det människor som har sin inkomst i utbildningssektorn. Just skolning och omskolning är partiets svar på … ja, exakt allt. Här är bara ett litet ett axplock av människor som ska utbildas i diverse genus- och normkritikfrågor: Barn och personal på förskolor och fritidshem, skolelever, studievägledare, personalen på Försäkringskassan, läkare, föräldrar, åklagare, idrottsledare och -tränare – och ”all utsänd personal som ska tjänstgöra utomlands”.    Läs hela artikeln här.

 

Varför detta om Fi?

Ni förstår säkert tanken, vänstermänniskor skyr inga medel, de vet vad som är rätt och fel och drar sig inte för att genomföra sina idéer, inte ens hjärntvätt av småbarn. Vänsterns ambitioner till samhällsomdaning ligger de idag lågt med, nu återfinns dessa individer inom miljörörelsen med exakt samma teknik som jag fick beskrivet för ung. 40 år sedan. MP och V är i sammahanget likadana, och de har lyckats i sitt uppsåt att komma till makten i miljöfrågorna. Det ser vi tydligt i dagens händelser med vargkramarföreningar, domstolar och Naturvårdsverk.

 

Varför rubriken?

 

Kan någon tänka att regeringen eller någon svensk myndighet skulle stå bakom denna uppmaning trots att det säkert finns goda skäl till uppmaningen? Nej, så är det inte heller, det är endast min vinkling.

 

Relevanta faktauppgifter.

 

I debatten om rovdjur och landortbefolkningens protester emot rovdjurspolitiken hörs ifrån den oempatiska och diktatoriska miljörörelsen:

Rovdjuren ska vi ha i livskraftiga stammar, de är här för att stanna.

Passar det inte så är det bara att flytta.

Taggad , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

