En dag med tappad sug.

Ont i ryggen och nyheter på radion som jag inte ville höra.

De berättade nämligen om en stor undersökning som MSB gjort bland 18-åringar. Den visade att dessa misstror informationen på sociala medier och att ungdomarna har stort förtroende för radio och TV samt våra myndigheter och sina föräldrar, sade de på nyheterna.

Nu vet jag inte om detta är sant, men säg att det stämmer. Vad är det då för mening med att ägna energi/sprida information om bluffar och vilseledning med budskap riktat till kommande generationer?

Min lust att förmedla egen övertygelse har fått sig en kraftig törn. Bättre att i stället leja något ensamkommande flykingbarn att massera min rygg?

Men, jag sökte och läste mer här  och då nyanserades bilden till det bättre.

 

Ett glädjeämne mindre.

På annan plats har jag rekommenderat radioprogrammet Nordegren och Epstein där de båda till synes haft fria händer att med sina respektive goda förmågor pratat om diverse intressanta ämnen.

Denna vecka spräckte Louise den illusionen med måndagens program där hon i stället verkar både naiv och godtrogen när hon de facto framstår som en nyttig idiot till miljörörelsen, och klimathots-resonemanget har fortsatt i programmen därefter. Fy !

Här kan den intresserade lyssna, snacket börjar 05:52 in i sändningen och pågår till 16:20. Blott drygt 10 min.

Fáan nu kokade jag över kaffet också.

 

Så lite spekulationer.

Kan det vara så illa att MSB tummar på sanningen när de skriver om de ungas förtroendet för SR, SVT och våra myndigheter och att Nordegren och Epstein (i Public Service) har villkor som förbjuder dem att förmedla information och uppgifter som går på tvärs med regeringens politik?

I vilket fall som helst respekterar jag inte längre Louise Epstein.

Taggad , , , ,

Kommentera

